Агия Напа през март – кратък наръчник какво да очаквате

Заедно със сестра ми Афродита (Диди) бяхме решили да прекараме няколко дни през март заедно. Тя живее в чужбина, искахме да се срещнем някъде между Пловдив и Дубай (където е тя). Знаехме, че в Кипър ще има салса фестивал и тъй като и двете сме запалени по танците, дестинацията беше избрана 🙂

Прекарахме общо 5 дни в Агия Напа, Кипър. Повечето от вас са чували за този курорт, известен с красивите си плажове и бурния нощен живот. Ние бяхме там преди началото на сезона и все още нямаше туристи. Повечето барове не бяха отворени, но това не ни попречи да си прекараме супер. Температурата в края на март беше около 22-23 градуса, но водата беше още студена (поне за мен). Основното ни занимание беше да събирахме слънчеви лъчи от плажовете, които сякаш бяха запазени само за нас.

Надявам се, че този кратък гид да ви помогне, ако някога решите да посетите Агия Напа преди началото на сезона.

Ден 1

След като пристигнахме на летището в Ларнака, трябваше да сменим два автобуса, за да стигнем до Агия Напа. Спирка е точно пред летището, където ще намерите график с всички автобуси, които отиват до центъра на Ларнака. Също така, всички шофьори говорят английски, така че не се страхувайте да попитате за указания.

Повечето автобуси ще ви отведат до центъра на града (N418, N417). Щом стигнете Ларнака, слезте на спирка Финикуди (Finikoides). От там имате 2 опции:

• автобус 711 – приблизителното време за пътуване до Агия Напа е 90 минути. Билета струваше 1,50 евро.
  • междуградския автобус Ларнака-Фамагуста – Времето за пътуване до Агия Напа е 50 минути, а билета ще струва 3,00 евро

Можете да намерите полезна информация за автобусите в Кипър на http://www.cyprusbybus.com.

Ние избрахме първия вариант, но се оказа, че следващият автобус до Агия Напа е след 2 часа. Достатъчно време за мохито и сладолед в едно от кафенетата на плажната алея.

Автобусът до Агия Напа ни откара до централния площад на курорта и оттам имахме точно 5 минути до квартирата ни. Аз и Диди отседнахме в супер сладък апартамент – Purple Rainbow. Намираше се само на 5 минути от централната автобусна спирка и далеч от шума. След кратка почивка излязохме на разходка из района.

За вечеря проверихме местата за хапване в Trip Advisor & Foursquare с най-висок рейтинг и се спряхме на ресторант En Yevo – автентичен средиземноморски вкус с добро обслужване и вкусна храна.

Ден 2

На следващия ден бяхме все още уморени от пътуването и тръгнахме за плажа към обяд. Знаех, че има много красиви места около Агия Напа, но за да стигнете до повечето от тях, ви е нужна кола. Като за първи ден се спряхме на най-близкият плаж до нас – Парадисос. Намира се до пристанището, а през сезона баровете са отворени и пълни с хора.

След плажа вечеряхме в Ocean Basket – друго средиземноморско място до пристанището. Поръчахме голяма салата и плато или т.н “mezze” с морска храна за двете ни. Храната беше повече от достатъчно и вечерята струваше само 33 евро. Хапнахме доволно и бяхме готови за първата вечер на салса фестивала! Събитието се проведе в хотел Grecian Park, който беше на 15 минути път с автобус.

Фестивалът започна с шоу на танцьори от цял ​​свят. За първи път бях на подобно събитие и не познавах никого. Оказа се, че на такъв фестивал това не е проблем. Салсата е доста социален танц и не е нужно да полагаш усилия, за да се срещнеш с нови хора. Танците започнаха към 11 вечерта и продължиха до ранните часове на нощта.

Ден 3

Бях чувала за известния плаж Nissi beach и определено е в списъка ми с неща за правене в Агия Напа! Плажът се намираше на около 4-5 километра от нашето място, но решихме да разгледаме района и да повървим. И вие можете да направите това, но имайте предвид, че Агия Напа е особено благоприятна за велосипеди. Ако не искате да вървите като нас, можете да наемете велосипед/скутер. Цените варират от 8 до 20 евро на ден, като е доста по-изгодно, ако го наемете за няколко дни.

След около час пеша най-накрая стигнахме до Nissi beach. Беше събота, така че много хора се наслаждаваха на слънчевия ден. Самият плаж е райски – кристално синя вода и бели пясъци. Имаше няколко открити бара с музика и определено имах усещането, че лятото вече е започнало.

На главният булевард в Агия Напа е пълно с палми, ресторанти, магазини и кафенета. Виждаше се, че хората се готвят за началото на лятото – освежават магазините и ресторантите, боядисват стените. Бях изненадана да чуя много българска реч, най-вече персонал. Друго нещо, което ме изненада бяха лимоновите дървета – навсякъде! Аз и Диди бяхме много щастливи и всеки ден имахме лимонада или чай 🙂

Вечерта посетихме Isaac Tavern – вероятно любимото ни място досега. Намира се също близо до пристанището и ви съветвам да отидете там при залез слънце. Гледката от терасата си струва и храната е повече от вкусна. Скоро след празника се отправихме към Purple Rainbow.

Ден 4

Вече беше неделя и нашата мисията за деня беше да отидем в най-близкото село (Паралимни), където щяхме да гласуваме на парламентарни избори в България. Трябваше да свършим това сутринта и след това да имаме целия ден за плажа, но не ни се получи плана. Понеже беше неделя, автобусите бяха на всеки час и ние изпуснахме първия. Оползотворихме времето като закусихме в близкото кафене.

Цялото пътуване до Паралимни с гласуването и връщането обратно отне 4 часа. Върнахме се в Агия Напа около 16:00 и се запътихме към плажа. За вечеря хапнахме супер вкусен вегетариански гирос (за около 5 евро), което беше повече от достатъчно.

Неделната вечер беше последната от салса конгреса и нямахме търпение за още една нощ, изпълнена с танци и срещи с хора от цял ​​свят. Въпреки, че краката ми все още ме боляха от петък, с Диди танцувахме цяла нощ.

Хванахме първият автобус към квартирата в 8 сутринта. Спомних си за не толкова далечното минало, когато се веселяхме по цели нощи и се прибирахме по изгрев слънце. В този момент, такива неща са ми доста далечни, но все пак беше хубаво да си припомня доброто не-толкова-старо време.

Ден 5 & 6

Последен ден в Агия Напа и беше време да стягаме багажа и да се подготвим психически за връщане към ежедневието. Причината да посетим Кипър беше повече самия фестивал, а не толкова за мястото. Да си призная нямах очаквания, но Агия Напа има какво да ви предложи, когато не е пълна с млади хора, търсещи следващото парти. Посещението извън сезона е чудесен начин да опитате средиземноморския живот там и да се насладите на красивите плажове на спокойствие. Ако това търсите разбира се.

Please follow and like us: