С “Буса на мечтите” от Крапец до Синеморец част 2.

В част 1. на статията С “Буса на мечтите” ви разказах какво ви трябва за да се подготвите за пътуване с бус по Черноморието – храна, дрехи и информация за местата, които посетихме.  Разказа продължава с Шкорпиловци, Иракли, Арапя и Синеморец.

Чували сме доста неща за Шкорпиловци, но така и успяхме да стигнем до там. Мястото се намира на 40 км южно от Варна и наскоро разбрах, че старото му име е Фъндъклии, което на турски означава лешникова градина. Бих казала, че мястото е подходящо за спокойна почивка и освен, че има най-дългата плажна ивица я България (12км), се намира в несподредствена близост до планината.

Бяхме очаровани от мястото и планът беше да прекараме 2 нощи там. Паркирахме буса на ‘паркинг’ точно срещу морето, който уж струвал 2лв на ден, но в крайна сметка така и никой не дойде да ни вземе пари. На плажа има няколко заведения и ресторанти, както и сърф училище Campo beach. Барчето до сърф училището беше много приятно като цените за коктейл са 6-7 лв, кафето е 2.20лв. На следващия ден с Никола решихме да направим тренировка нагоре по планината. В близката гора имаше страшно много палатки и каравани, а пътят се издига над морето.

Може да видите част от планинските пейзажи около Шкорпиловци във видето на Чонги тук.

Следващата спирка, макар и само за нощ беше Иракли. Плажът е добре познат на по-възрастното поколение и попада в защитена местност. Пристигнахме там към 18ч и имахме достатъчно време да намерим къде да спим преди да стане тъмно. Към 19ч вече бяхме намерили сродна душа от Асеновград, който беше паркирал неговия VW на най-добрия изглед. За щастие, до него имаше точно толкова място, колкото да паркираме нашето бусче.

Две неща ми направиха силно впечатление на Иракли:

– Срещнахме къмпингуващи, които идват на плажа в продължение 35 години – техните деца и внуци са израстнали там. Хората бяха изключително мили и с радост ни приветсваха на тяхната маса, почерпиха ни с ракия и разказаха за миналото и настоящето. Обясниха ни, че по принцип плажът е нудистки, но по-младите хора не са наясно с това. Също така, изразиха възмущение от липсата на къмпингарски навици у младото поколение.
– Плажът е разделен от река Вая и от едната му страна са построили луксозни къщи почти на брега на морето; има чадър със шезлонг на цена 36лв ?!

Гледката от спалнята към Иракли 🙂

На следващия ден тръгнахме рано и се отправихме дикректно към Арапя, където с Чонги имаме доста познати. Целия ден премина в пътуване, тъй като буса развива максимална скорост от около 90 км/ч.. Приятелите ни от A-Team са направили страхотна база за сърф, както и уникален по себе си X Challenge Park. Също така, са построили и най-якото барче на плажа – Django surf & bar, което се намира на пристанището в Царево.

Не мога да кажа, че Арапя ми е любимо място, тъй като в последните години стана популярна дестинация и за жалост, доста мръсно. Все пак, има някакъв чар и интересни места наоколо. Ако имате намерение да спите на палатка там, ви препоръчвам да се настаните на някои от носовете наоколо.

Имахме голямото желание да стигнем до най-южната точка на Черноморието, но в крайна сметка променихме плана и деня преди да тръгнем обратно за Пловдив, отидохме по залез слънце до Синеморец.

С това завърши и нашето сърф пътуване от Крапец до Синеморец с Буса на Мечтите <3 !

Django Surf & Bar, Царево

Please follow and like us: