Португалски пътеписи част 1. В преследване на ватъра

Португалия винаги е била мечтана дестинация, но все не успявах да стигна до там. Затова сега съм супер щастлива, че пиша този пост от къмпинг Orbitur, до Гиншо (или поне тогава започнах да го пиша) 🙂

Кацнах в Лисабон вечерта втори юни и ще съм тук до осми, когато отново се прибирам вкъщи. Този път реших да разказвам за пътуването ден опо ден и накрая да сглобя един пътепис. Идеята за това пътешествието е да се караме кайт сърф на едни от най-популярните места в Европа, да спим по различни къмпинги и хостели и да разглеждаме интересните места по пътя. Е..за съжаление или не, нямаше много вяртър, но със сигурност изпълнихме останалите 2 точки от плана!

Ден 1 / 03.06 Кашкайш, плажът Гиншо

Първата нощ на португалска земя мина сравнително спокойно. Спим в прекрасен къмпиг (https://www.orbitur.pt/), с всякакви удобства като топла вода, кафене, тенис корт и интернет. Мястото е чисто и спокойно, като цените са доста приемливи – за трима човека с кола и една палатка, цената е под 30 евро. Болките в гърба ми изчезнаха от спането на шалте и макар че през нощта валеше леко, успяхме да си починем добре. Програмата за първия ден влкючва разходка из Кашкайш и залез на плажът Гиншо.

Градчето Кашкайш е китно и много instagramable! С удоволствие се губиш из малките и тесни улички. Хареса ми, че къщите са боядисани в различни ярки цветове и присъства типичният за средиземноморито стил с плочки по фасадата на къщите. Разходката ни отведе в парк Marechal Carmona, където се провеждаше и детски фестивал. Без да усетим, стигнахме до Boca do Inferno – живописна скална гледка, която се отличава с естествена арка и открита пещера, създадена от удрящите се океански вълни.

След разходката, решихме че искаме да хапнем нещо набързо и не много скъпо. Отидохме в CascaisVilla – мол с панорамна гледка на последния етаж, където можеш да ядеш солидна порция основно ястие с гарнитура и салата за 5-6 ерво. Ако търсите нещо по-специално, имате избор от многобройните ресторанти из пешеходните алеи.

Денят завърши с разходка по пътека, която минава през пясъчните дюни и води към плажа Гиншо – може би най-популярната сърф дестинация в Европа.  Минахме пътеката по залез слънце и честно казано ми е трудно да си представя по-подходящо време за това. <3 Всичко наоколо извън пътеката е национален парк, където е забранено преминаването. Няма никакви строежи, нито планове за такива. Страхотен пример за това как човека и природата могат да живеят в симбиоза.

Ден 2 и 3/ 04 – 05.06, Лисабон,Фаро

Сутринта започна с джогинг по плажа, след което казахме “чао” на Гиншо и потеглихме към Лисабон. Не бих могла да споделя много за него, тъй като прекарахме само една нощ там. Определено ми хареса атмосферата на града, и това че има хълмове и много стълби го прави динамичен и разчупен.

Типично за региона, нощният живот започва да кипи след 10-11ч вечерта. За вечеря избрахме място, което да е централно, но същевременно не туристическо – разбирайте без викач отпред. Препоръчвам докато сте в Португалия да пробвате сардини, тъй като това е местния улов и обиковено са пресни. След вечеря се запътихме към хостела ни за нощта – Lisbon Chillout Hostel, където по огромна случайност в общата ни стая бе настанен българин, който точно беше приключил Еразмус програмата си в Лисабон. Явно наистина сме навсякъде 🙂

На следващата сутрин имахме време за кратка сутрешна разходка в близкия парк, където свободно се разхождаха петли и гъски. Продължихме търсенето на вятър и по-топло време на юг и следващата спирка беше градчето Фаро, намиращо се на почти на най-южната част на Португалия и столица на региона Алгавре.

Фаро определено е едно от местата, които задължително препоръчвам да посетите. Както може да предположите, ние не спахме в самия град, а в къмпинг в посока градчето Olhão. Преди да се установим в къмпинга, отидохме директно на плажа, където най-накрая условията позволиха да се кара кайтсърф. Мястото, където се кара сърф е много интересно – от едната страна има огромен залив с вълни и зластист плясък, а на 4 км. от този плаж, по пътека от дървени пелети, се стига до друг плаж, който беше разделен от океана от двете му страни. От там събрах и най-красивите миди, които някога съм намирала. Друг интересен факт за Фаро е, че там се намира и второто по важност лещите в Португалия, докъдето също така лети Ryanair, за съжаление, не и от България.

След кайт сесията по тъмно се отправихме към къмпинг Olhão за заслужена почика, тъй като утре се отправяхме към нова дестинация, за която ще споделя повече в част 2. 🙂

Please follow and like us: